Dersin Adı | Çağdaş Tasarım Söylemi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 206 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Çağdaş sanat, tasarım ve mimarlık yaklaşımlarını değerlendirme, tartışma ve anlama yöntemlerini geliştirmek. 19. ve 20. yüzyılın çeşitli sanat ve tasarım yaklaşımları arasındaki süreklilik ve ilişkileri tartışarak, çağdaş tasarım söylemine ilişkin eleştirel bir bakış açısı geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Endüstri Devrimi sonrası dönemin özgün kültürel, sosyal ve politik bağlamı tarihsel bir çerçevede ele alınır. 19. yüzyıl başından günümüze etkili ve belirleyici olmuş çağdaş sanat, tasarım ve mimarlık yaklaşımları bu bağlamın bir parçası ve uzantısı olarak tartışılır ve değerlendirilecektir |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Genel Ders Planı | |
2 | Modernite ve Kavramları | • Hilde Heynen, “Concepts of Modernity,” in Architecture and Modernity: A Critique (MIT Press, 1999), p.8-14 Additional Reading: • Marshall Berman, “Introduction: Modernity-Yesterday,Today and Tomorrow” in All That is Solid Melts into Air: The experience of Modernity (Penguin Books, 1982) p. 15-36. |
3 | 19. Yüzyılda Modern Mimarlık: İç Mekan Kavramının Ortaya Çıkışı ve “Arts & Crafts” Hareketi | • Kenneth Frampton, “News from Nowhere: England 1836- 1924,” in Modern Architecture: A Critical History (Thames & Hudson: London, 1992), p. 42-56 Additional Reading: • Charles Rice, The Emergence of the Interior: Architecture, Modernity, Domesticity, London, Routledge, 2007 |
4 | Modern Mimarlığın İnşaası: Art Nouveau, Loos, Vienna Secession, Deutscher Werkbund | • Alan Colquhoun, “Art Nouveau: 1890-1910,” in Modern Architecture (Oxford University Press, 2002), 13-34. Additional Reading: • Hilde Heynen, “Adolf Loos: The Broken Continuation of Tradition,” in Architecture and Modernity: A Critique (MIT Press, 1999), p.8-14 |
5 | 20. Yüzyıl Başlarında Amerika: Chicago Okulu and Frank Lloyd Wright | • Kenneth Frampton, Modern Architecture: A Critical History (Thames & Hudson: London, 1992), p. 51-64. |
6 | Avangart” yaklaşımlar: Futurism / Expressionism / New Objectivity / de Stijl / Bauhaus | • Alan Colquhoun, “The Avant-gardes in Holland and Russia,” in Modern Architecture (Oxford University Press, 2002), 109-136. Additional reading: • Kenneth Frampton, Modern Architecture: A Critical History (Thames & Hudson: London, 1992), p. 123-149. |
7 | Uluslararası Modernism: Le Corbusier, Mies van der Rohe, Alvar Aalto | • Kenneth Frampton, Modern Architecture: A Critical History (Thames & Hudson: London, 1992), p. 149-161. Additional reading: • Alan Colquhoun, “Return to Order: Le Corbusier and Modern Architecture in France 1920-35” in Modern Architecture (Oxford University Press, 2002), 137-158. |
8 | 8 06 April Arasınav Midterm Exam | |
9 | Türkiye’de Modernist Söylem | • Sibel Bozdoğan, Modernism and Nation Building: Turkish Architectural Culture in the Early Republic (University of Washington Press, 2002). |
10 | Modernizmin Düşüşü: 1960’lardaki Kritikler | • Habermas, Jurgen; 1998. "Modernity-an incomplete project" in The Anti-Aesthetic: essays on postmodern culture. The New Press: New York; 1-15. |
11 | Postmodern Söylem | • Robert Ventury, “Complexity and Contradiction in Architecture (MOMA, 1966). |
12 | Eleştirel Tartışmalar/ Yerellik | • Colquhoun, Alan, “The Concept of Regionalism,” originally published in Postcolonial Space(s), Gulsum Baydar Nalbantoglu and Wong Chong Thai, ed., (New York: Princeton Architectural Press, 1997), 13-23. • Kenneth Frampton, “Critical Regionalism” in Kate Nesbitt, ed., Theorizing a New Agenda for Architecture (New York: Princeton Architectural Press, 1996), pp. 470-482. (1983) |
13 | Değişen Temsil Araçları | • William Mitchell, “Imagining E-Topia” in Architecturally Speaking: Practices of Art, Architecture and the Everyday (London: Routledge, 2000), pp. 297-303. |
14 | Mimarlıkta Çevre Söylemi | • Simon Guy, Graham Farmer, “Reinterpreting Sustainable Architecture: The Place of Technology,” Journal of Architectural Education, v. 54, n. 3, 2001, pp. 140-148. |
15 | FINAL | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda listelenen kitaplar, dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 9 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 105 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | |||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | |||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest