DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çağdaş Tasarım Söylemi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 206
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Çağdaş sanat, tasarım ve mimarlık yaklaşımlarını değerlendirme, tartışma ve anlama yöntemlerini geliştirmek. 19. ve 20. yüzyılın çeşitli sanat ve tasarım yaklaşımları arasındaki süreklilik ve ilişkileri tartışarak, çağdaş tasarım söylemine ilişkin eleştirel bir bakış açısı geliştirmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler , 19. yüzyıldan günümüze uzanan çağdaş tasarım tartışmaları ve söylemlerine tarihsel bağlam ve süreklilik içinde değer biçebilecektir.
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler, çağdaş tasarım söylemini oluşturan kavramsal metinleri okuma ve anlama alışkanlığı kazanacaktır.
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler güncel tasarım söylemlerini tartışabileceği bir kavramsal çerçeve oluşturabilecektir
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler içmimarlık mesleğinin, çağdaş sanat ve tasarım disiplinleri ile olan yakın ilişkisininin farkına varacaktır
  • Bu dersin sonunda, öğrenciler, meslek alanına ilişkin güncel gelişmeleri izleme ve tartışma alışkanlığı kazanacak ve kendi eleştirel bakış açısını geliştirecektir.
Ders Tanımı Endüstri Devrimi sonrası dönemin özgün kültürel, sosyal ve politik bağlamı tarihsel bir çerçevede ele alınır. 19. yüzyıl başından günümüze etkili ve belirleyici olmuş çağdaş sanat, tasarım ve mimarlık yaklaşımları bu bağlamın bir parçası ve uzantısı olarak tartışılır ve değerlendirilecektir
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve Genel Ders Planı
2 Modernite ve Kavramları • Hilde Heynen, “Concepts of Modernity,” in Architecture and Modernity: A Critique (MIT Press, 1999), p.8-14 Additional Reading: • Marshall Berman, “Introduction: Modernity-Yesterday,Today and Tomorrow” in All That is Solid Melts into Air: The experience of Modernity (Penguin Books, 1982) p. 15-36.
3 19. Yüzyılda Modern Mimarlık: İç Mekan Kavramının Ortaya Çıkışı ve “Arts & Crafts” Hareketi • Kenneth Frampton, “News from Nowhere: England 1836- 1924,” in Modern Architecture: A Critical History (Thames & Hudson: London, 1992), p. 42-56 Additional Reading: • Charles Rice, The Emergence of the Interior: Architecture, Modernity, Domesticity, London, Routledge, 2007
4 Modern Mimarlığın İnşaası: Art Nouveau, Loos, Vienna Secession, Deutscher Werkbund • Alan Colquhoun, “Art Nouveau: 1890-1910,” in Modern Architecture (Oxford University Press, 2002), 13-34. Additional Reading: • Hilde Heynen, “Adolf Loos: The Broken Continuation of Tradition,” in Architecture and Modernity: A Critique (MIT Press, 1999), p.8-14
5 20. Yüzyıl Başlarında Amerika: Chicago Okulu and Frank Lloyd Wright • Kenneth Frampton, Modern Architecture: A Critical History (Thames & Hudson: London, 1992), p. 51-64.
6 Avangart” yaklaşımlar: Futurism / Expressionism / New Objectivity / de Stijl / Bauhaus • Alan Colquhoun, “The Avant-gardes in Holland and Russia,” in Modern Architecture (Oxford University Press, 2002), 109-136. Additional reading: • Kenneth Frampton, Modern Architecture: A Critical History (Thames & Hudson: London, 1992), p. 123-149.
7 Uluslararası Modernism: Le Corbusier, Mies van der Rohe, Alvar Aalto • Kenneth Frampton, Modern Architecture: A Critical History (Thames & Hudson: London, 1992), p. 149-161. Additional reading: • Alan Colquhoun, “Return to Order: Le Corbusier and Modern Architecture in France 1920-35” in Modern Architecture (Oxford University Press, 2002), 137-158.
8 8 06 April Arasınav Midterm Exam
9 Türkiye’de Modernist Söylem • Sibel Bozdoğan, Modernism and Nation Building: Turkish Architectural Culture in the Early Republic (University of Washington Press, 2002).
10 Modernizmin Düşüşü: 1960’lardaki Kritikler • Habermas, Jurgen; 1998. "Modernity-an incomplete project" in The Anti-Aesthetic: essays on postmodern culture. The New Press: New York; 1-15.
11 Postmodern Söylem • Robert Ventury, “Complexity and Contradiction in Architecture (MOMA, 1966).
12 Eleştirel Tartışmalar/ Yerellik • Colquhoun, Alan, “The Concept of Regionalism,” originally published in Postcolonial Space(s), Gulsum Baydar Nalbantoglu and Wong Chong Thai, ed., (New York: Princeton Architectural Press, 1997), 13-23. • Kenneth Frampton, “Critical Regionalism” in Kate Nesbitt, ed., Theorizing a New Agenda for Architecture (New York: Princeton Architectural Press, 1996), pp. 470-482. (1983)
13 Değişen Temsil Araçları • William Mitchell, “Imagining E-Topia” in Architecturally Speaking: Practices of Art, Architecture and the Everyday (London: Routledge, 2000), pp. 297-303.
14 Mimarlıkta Çevre Söylemi • Simon Guy, Graham Farmer, “Reinterpreting Sustainable Architecture: The Place of Technology,” Journal of Architectural Education, v. 54, n. 3, 2001, pp. 140-148.
15 FINAL
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi
Ders Kitabı Yukarıda listelenen kitaplar, dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
9
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
12
    Toplam
105

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

X
7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. 

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest